lørdag 15. november 2014

Grove Mittens

Jeg har leeenge tenkt å prøve meg på disse. Sikkert helt siden ifjor da jeg lærte meg å strikke. Men de ser så veldig avansert ut. Og jeg fant aldri oppskrift på norsk. Men nå i høst hoppet jeg i det. Fikk låne oppskrift fra ei god veninne (Strikkeganga), og satte igang. Dette er en oppskrift der en må følge nøye med for ikke å hoppe over en omg. Gjør man det blir det veldig feil. Og det er rett og slett vanskelig å rekke opp igjen da man har en god del kast og masker som strikkes sammen. Høyre vott begynte jeg på nytt tre ganger før det ble riktig fordi jeg ikke fulgte godt nok med... Oppskriften kan kjøpes på Ravelry. Han/de som har laget den heter Brooklyn Tweed. Mange jeg har sett som har strikket disse har brukt Drops Nepal og pinne 5, men i oppskriften står det pinne 4, så jeg prøvde med Drops Lima. Synes de ble perfekte.  Måtte ha mine i en brun-nyanse da jeg kjøpte med ny brun vinterjakke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar