lørdag 18. januar 2014

Å for et kjoleliv

Endelig ferdig!! Føler jeg har brukt evigheter på den....men ifølge kalenderen min er det visst bare i underkant av to uker. Da har jeg også hatt pause fordi jeg rett og slett mistet strikkelysten...
Jeg trodde en stund at den kom til å bli alt for stor for meg, men da den endelig var ferdig, og jeg skulle sy igjen fra skuldrene og ned over armene ble den helt perfekt føler jeg selv.

Oppskriften er fra Pickles. Men jeg har brukt annet garn. I oppskriften skal man bruke Pickles Merino Tweed og Pickles silk mohair, men jeg har brukt Drops Alpaca og Drops Kid Silk.
Men jeg har brukt samme pinnestørrelse. Nr 6,5 på mesteparten, men i livet er det brukt nr 4.
Egentlig trenger jeg ikke bruke belte i livet, men jeg synes det blir finere med belte. Legger inn bilde av kjolen både med og uten belte. Hva synes du blir finest?


5 kommentarer:

  1. Med belte var finest, synes jeg. Men uten belte var den også veldig kult. Har du bare byttet pinnestørrelse i livet, eller har du felt litt også?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen felling i livet, kun gått over fra pinne 6,5 til 4

      Slett
  2. Den var kjempeflott. Og så herlig farge. Synes nok det ble best med belte :o)

    SvarSlett
  3. Sent men. Denne var veldig fin. Husker du hvor mange nøster du brukte av hver? :) Hvilken størrelse strikket du?

    SvarSlett
  4. Sent men. Denne var veldig fin. Husker du hvor mange nøster du brukte av hver? :) Hvilken størrelse strikket du?

    SvarSlett