mandag 17. februar 2014

Minimariusere og Mammutsalg

Idag er det lykke på jord! Jeg har endelig klart å gjøre ferdig to mariusgensre, og skal levere de imorgen, og jeg har vært på mammutsalg å kjøpt strikkebøker!

Gensrene er strikket i orginalgarn fra sandnesgarn. Den største er str 6 år, strikket i smart, med pinne 3 og 3,5. Brukte ca en uke på å strikke den, men evigheter før jeg fikk fingen ut å festet tråder. Jeg hadde litt ekstra garn igjen etter den store, og improviserte en liten lue. Er definitivt ikke fornøyd med den, men den blir levert sammen, så får gutten selv bestemme om han liker den.
Den minste er str 3 mnd, strikket i lanett, med pinne 2 og 2,5. Brukte tre dager på selve strikkingen.
Kjøper valgte selv å ha kun to farger, og siden de er søsken skulle de ha make bunnfarge. Hvorfor de ikke er helt like i fargen er jeg litt usikker på, for fargetallet er likt. Ikke helt fornøyd der kan man si.



Jeg har vært på Mammutsalg idag, og visste fra før at det var strikkebøker på tilbudslisten. Jeg hadde funnet ut hvilke bøker jeg ville ha, og var happy happy da jeg klarte å få med meg alle fire!
Nå må jeg bare ha tid til å strikke alt jeg vil fra bøkene. For det er en del. Er nok bøkene Kofter og Strikkelyst jeg var mest gira på. Jeg har veldig lyst å prøve å strikke en kofte, og tørre å prøve meg på montering og slikt. For det er skummelt. Og i strikkelyst er der MYE fint!!




Skal du kjøpe noe på mammutsalget?

2 kommentarer:

  1. Er det samme innfarging på de to genserene også? For selv om fargen er den samme kan de forskjellige nøstene være laget i forskjellige fargebad, og da blir de litt forskjellige.

    Men hvis det er samme innfarging er det jo kjemperart at de er forskjellig farge :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg faktisk ikke sjekket... det er ihvertfall samme parti på alt garnet på hver genser, men om de er fra det samme partiet vet jeg ikke...

      Slett