tirsdag 1. april 2014

Liten jakke i halvpatent

Min kusine fikk en datter i desember. Og jeg har funnet ut at det er kjempemoro å strikke babyklær!
Jeg har fra før strikket en mariusgenser, men ville prøve meg på noe litt mer avansert.
Så det ble bommulsgarn for første gang, og halvpatent for første gang, og jakke for første gang.
Ble mye nytt på en gang. Sleit litt med økninger og fellinger innimellom, og fargevalget er jeg ikke 100% fornøyd med nå som jakken er ferdig, men men, jeg klarte å bli ferdig, og da er jeg fornøyd!
I oppskriften står det egentlig dale baby ull, men  jeg har valgt å bruke dale lille lerke (bomullsgarn).
Jeg har brukt de pinnene som står i oppskriften; 2 og 2, 5. Knappene er kjøpt på ebay.
Oppskriften kan man finne i Dale sitt babyhefte nr 277.

1 kommentar:

  1. Så søt den ble! Synes ikke du trenger å være misfornøyd med fargene, syntes de var kule :)

    SvarSlett